Intro

Introforløb

Vi tager godt imod dig, når du begynder som ny elev på Himmelev Gymnasium. Derfor har vi sammensat et introforløb, som både introducerer dig til fagene og til det gode sociale liv, som vi har på Himmelev.

Fløjtepiger

Om introforløbet

Første skoledag mødes du og de andre nye elever ved hovedindgangen. Her vil tutorerne stå klar til at tage imod jer og til at hjælpe jer med at finde jeres klasser. Der står også tutorer ved busstoppestederne for at vise vej hen til skolen.

Tutorerne vil følge dig og din klasse tæt i den første tid og samarbejder med klassens lærerteam om at introducere dig til det daglige liv på skolen.

I de første uger vil der være en lang række sociale aktiviteter, der bl.a. omfatter Himmelegene, en omgang rundbold mod en af de andre nye klasser, folkedans og en meget hyggelig frokost på græsset sammen med lærerne og tutorerne efter Himmelegene. Du skal også besøge "udvalgsbazaren" sammen med resten af din klasse. Her kan I møde elever fra skolens mange udvalg og måske selv blive inspireret til at prøve kræfter med skolebladet, elevrådet, festudvalget eller noget helt andet.

Klassens lærerteam sørger for, at du hurtigt får styr på alle de praktiske ting, fx hvordan du låner bøger til fagene, får adgang til ibøgerne, får lavet studiekort og selvfølgelig også, hvordan du får overblik over dine lektier på Lectio.

Hver klasse har en studievejleder, som vil følge jer gennem jeres to eller tre år på Himmelev.

Alle nye elever kommer til en indslusningssamtale hos studievejlederen for at sikre, at I alle er faldet godt til og har fået svar på de spørgsmål, I evt. måtte have til det at gå i gymnasiet.

1.hf'erne har en introdag ud af huset i slutningen af august. 1.g'ernes teambuildingdag ligger i november, når alle er kommet i nye studieretningsklasser.

Vi slutter introforløbet af med en introfest i kantinen for alle skolens elever. Festen ligger normalt i september og arrangeres af skolens festudvalg.

Himmelegene

Glæd dig til Himmelegene, som afholdes den første fredag i introforløbet. Her skal du sammen med din klasse dyste i teamwork, balance, koordination, hukommelse, mod og meget mere.
Det er tutorerne, der er står ved posterne, hvor de både guider, hjælper og giver point - for Himmelegene er også en konkurrence mellem de nye klasser.

Når Himmelegene slutter, mødes vi på græsset til en hyggelig fælles frokost i det gode vejr.

Praktisk information

Vi har lavet en hel side kun til de praktiske informationer. Læs blandt andet mere om de fysiske rammer, bøger, parkering og SU.

Læs mere om de praktiske informationer